Staré autobusové nádraží v Havířově je zpět ...

... aspoň na chvíli.

Nechali ho zchátrat, zbourali ho a místo něj postavili paskvil. Ale vy teď máte možnost podívat se znovu dovnitř původní nádherné budovy.



Model autobusového nádraží v Havířově byl prvním, který jsem na tomto blogu zveřejnil. Teď jsem se k němu vrátil a vytvořil jsem render snímaný sférickou 360° kamerou. Ten jsem upravil speciálním softwarem, který do renderu přidal metadata potřebná k tomu, aby se obrázek zobrazoval jako sférický.
Původně jsem uvažoval o vytvoření animace, ve které by kamera pomalu plula prostorem, jenže pak jsem zjistil, že jeden snímek ve 4K rozlišení zvládne moje 4 jádrová mašina vyrendrovat za zhruba 20 hodin a tak jsem od tohoto nápadu upustil. 1 sekunda animace o 25 snímcích by totiž spolkla asi 3 týdny čistého výpočetního času. Proto máte před sebou statický snímek. Zatím.

Takže, jak na to? Nejjednodušší je spustit video přímo z této stránky. Potom se můžete pomocí myši volně rozhlížet kolem sebe. Podobně jako v počítačových střílečkách. Mrkněte na plastiku nad hlavním vchodem, zkontrolujte odjezdy autobusů na tabuli.

Chcete ale opravdu zažít pocit, jako byste stáli přímo na místě? A věřte, že to je úplně jiný zážitek. Budete potřebovat smartphone nebo tablet, nejlépe s gyroskopem, aplikaci pro přehrávání videí pro virtuální realitu (YouTube, pokud má váš mobil gyroskop, nebo AAA VR Cinema, pokud váš mobil gyroskop nemá) a hlavně brýle pro virtuální realitu. Ano, zní to draze, ale není. Google Cardboard je u nás možné pořídit za zhruba 100-150 Kč. Já mám tyhle, komfortnější, objednané z Číny za pár stovek.

- Máte smartphone s gyroskopem:
- mobil vložte do VR brýlí
- otevřete video v aplikaci YouTube
- užívejte si virtuální realitu :)

- Nemáte smartphone s gyroskopem:
- stáhněte si toto video z mého disku do svého mobilu
- mobil vložte do VR brýlí
- otevřete video v aplikaci AAA VR Cinema
- z nabízených možností vyberte přehrát jako 360° Panorama
- v možnostech Head Tracking vyberte Gyro only
- užívejte si virtuální realitu :)


Líbí / nelíbí? Rád zodpovím jakékoli dotazy. Napište.